CCS PREJIT_NA_HLAVNI_MENU



PREJIT_NA_VYHLEDAVANI

CCS Pay

Všeobecné informácie o aplikácii CCS Pay

CCS Pay je aplikácia, vďaka ktorej si fyzickú CCS kartu pridáte do mobilu ako kartu virtuálnu. S ňou následne vykonávate bezkontaktné platby. Služba je k dispozícii na Google Play.

Medzi zákazníkom a CCS môže byť dohodnutá doplnková služba používania mobilnej aplikácie CCS Pay. Užívateľ fyzickej karty CCS musí požiadať o aktiváciu karty v mobilnej aplikácii oprávneného zástupcu zákazníka CCS. Oprávnený zástupca má prístup do zákazníckeho servisu CCS, kde je mu umožnené spravovať aktiváciu/deaktiváciu kariet v aplikácii. Zákazník je zodpovedný za umožnenie použitia mobilnej aplikácie používateľom fyzických kariet zákazníka. Aktivovanie fyzických kariet v mobilnej aplikácii CCS Pay nezbavuje užívateľov kariet povinnosti mať fyzickú kartu vždy pri sebe. CCS nenesie zodpovednosť za nefunkčnosť mobilnej aplikácie v prípade poruchy internetového pripojenia obchodného miesta, vybitie mobilného telefónu používateľa kariet, prekročenie dohodnutých dát u mobilného operátora, výpadok na strane mobilného operátora a ďalšie technické výpadky.

Pridanie fyzickej karty do aplikácie CCS Pay

Overovací kód je možné doručiť iba na české a slovenské telefónne čísla.

Do aplikácie ide pridať všetky bezkontaktné karty CCS Limit.

Riešenie problémov pri pridávaní karty do aplikácie

Aplikácia vôbec nereaguje na priloženie karty

  • Uistite sa, že máte zapnuté NFC.
  • Priložte kartu na iné miesto. Umiestnenie antény sa líši podľa modelu telefónu. Táto informácia by mala byť súčasťou používateľskej príručky zariadenia. Niektoré verzie systému Android poskytujú informáciu o umiestnení NFC antény na obrazovke nastavenia NFC.
  • Často sa karta prikladá zozadu do hornej časti telefónu, v blízkosti kamery fotoaparátu.
  • Pri prikladaní by sa karta mala priamo dotýkať tela telefónu. Skúste kartu prikladať pomalšie alebo rýchlejšie. Niektoré modely telefónov kartu detekujú až na základe fyzického „klepnutia“ kartou o telefón.
  • Uistite sa, že puzdro alebo kryt neblokuje NFC signál. Použitie neoriginálneho príslušenstva môže výrazne obmedziť alebo dokonca úplne blokovať vstavanú NFC anténu. Skúste načítať kartu len s holým telefónom bez puzdra alebo krytu.
  • Vykonajte kartou bezkontaktnú platbu na termináli, aby ste sa uistili, že karta nemá poškodenú anténu. V prípade poškodenia požiadajte o výmenu karty.
  • Overte funkčnosť NFC vášho telefónu pomocou inej aplikácie.

Aplikácia odmieta kartu

  • Skontrolujte, či prikladáte podporovanú kartu. Iné karty nie je možné pridať.
  • Opakujte načítanie karty.

Dochádza k chybám komunikácie s kartou

  • Prezrite si, prosím, tipy ohľadom prikladania karty. Často bývajú problémy s komunikáciou spôsobené nevhodným miestom prikladania karty.
  • Použitie neoriginálneho puzdra alebo krytu môže znižovať citlivosť NFC antény. Keď budete trpezlivo opakovať načítanie karty, tak by sa vám to malo vždy podariť.

Neprichádza mi SMS s overovacím kódom

  • Zopakujte pokus o pridanie karty do aplikácie s rovnakou fyzickou kartou a rovnakým telefónnym číslom. To pri zadávaní starostlivo skontrolujte. Po potvrdení čísla bude zobrazená informácia o stave vašej žiadosti. Ďalej máte tieto možnosti.
  • Keď sa zobrazí informácia, že pridanie ešte musí byť schválené vašou organizáciou, tak požiadavka na schválenie zatiaľ nebola spracovaná. Kontaktujte oprávneného zástupcu, ktorý u vás má na starosti správu CCS kariet, a požiadajte ho o schválenie požiadavky.
  • Ak sa vám zobrazí, že na telefónne číslo bola odoslaná SMS správa s overovacím kódom, tak vaša požiadavka bola schválená a SMS správa bola odoslaná. Skontrolujte prosím svoje prichádzajúce správy.
  • Ak bola požiadavka zamietnutá, kontaktujte oprávneného zástupcu vašej organizácie. Po vzájomnom dohovore môžete pokus o pridanie karty do aplikácie opakovať. Celý proces schválenia môže trvať aj niekoľko dní.

Overovací odkaz z SMS správy mi nefunguje

  • Pre overenie vášho telefónneho čísla znovu začnite proces pridania karty do aplikácie.
  • Priložte rovnakú kartu a zadajte rovnaké telefónne číslo.
  • Potom vyplňte 6-miestny overovací kód z SMS správy a potvrďte ho.
  • Po overení kódu vyjadrite súhlas so zmluvnými podmienkami služby a potvrďte pridanie karty do aplikácie.

Schvaľovanie pridania karty do aplikácie

Aby bolo možné pridať fyzickú CCS kartu do aplikácie, musí túto operáciu schváliť zástupca vašej organizácie. Akonáhle v aplikácii načítate fyzickú kartu a zadáte svoje telefónne číslo, oprávnený zástupca dostane SMS s odkazom na internetovú stránku. Na nej môže pridanie tejto karty do aplikácie povoliť alebo zamietnuť. Tento krok je vynechaný, ak o vloženie karty žiada priamo oprávnený zástupca. Dôjde tak k schváleniu automaticky a na vaše telefónne číslo príde rovno overovacia SMS správa.

Oprávnený zástupca je kontaktná osoba, ktorá je pre vašu organizáciu uvedená v zákazníckom servise. Pokiaľ neviete, kto túto rolu u vás zastáva, prosím, kontaktujte CCS.

V prípade zamietnutia požiadavky na pridanie karty oprávneným zástupcom je vám zaslaná SMS správa s informáciou o zamietnutí tejto požiadavky.

Riešenie problémov s aplikáciou

Zákaznícka linka je vám k dispozícii v pracovné dni 07:30–17:00 na telefónnom čísle +421 258 280 600. Ďalej na e-maile zakaznicke@ccs.sk alebo ako chat na stránkach www.ccs.sk.

Na hlásenie chýb alebo pripomienok k aplikácii prosím použite funkciu Nahlásiť chybu. Tá je dostupná z obrazovky O aplikácii.

Všeobecné informácie o virtuálnej karte CCS

Virtuálna karta je digitálna verzia palivovej karty. Využijete ju na bezkontaktné platenie za palivo. A to pomocou mobilného telefónu, do ktorého si túto kartu uložíte. Funguje rovnako ako fyzická karta, ale máte ju vždy po ruke v mobile.

Virtuálna karta nenahrádza fyzickú. Iba k nej pridáva pohodlnú možnosť platiť mobilným telefónom. Pridanie virtuálnej karty do aplikácie nijako nemení funkčnosť fyzickej karty. Fyzickú kartu musíte stále nosiť pri sebe, aj keď platby vykonávate cez virtuálnu kartu vo svojom telefóne.

Fyzická CCS karta vám dáva istotu, že zaplatíte aj v prípadoch, keď máte vybitý telefón, dosiahnete limit mobilných dát alebo vám vypadne mobilná sieť. Obsluha obchodného miesta vás tiež môže požiadať o predloženie fyzickej karty na kontrolu.

Aplikácia podporuje uloženie viacerých virtuálnych kariet. Výber tej, ktorá má byť použitá pri platbe, potom vykonávate aktiváciou karty pre platbu.

Toto nie je možné z bezpečnostných dôvodov. Vo chvíli, keď do aplikácie pridáte virtuálnu kartu, je automaticky zneplatnená vo všetkých ostatných zariadeniach. Fyzická karta samozrejme zostáva funkčná nezávisle od pridania virtuálnej karty.

Blokácia virtuálnej karty je zviazaná s blokáciou fyzickej karty. Na zablokovanie virtuálnej karty je potrebné zablokovať fyzickú kartu.

Platnosť virtuálnej karty je zhodná s platnosťou zdrojovej fyzickej karty. V rámci obnovy fyzickej karty je vám doručená nová fyzická karta s predĺženou platnosťou. Tú môžete pridať ako virtuálnu kartu do aplikácie. Vo chvíli, keď vyprší virtuálnej karte platnosť, zostáva v aplikácii, ale už nemôže byť použitá na platbu. Z aplikácie ju môžete zmazať.

Z pohľadu vyúčtovania sa nerozlišuje, či platba prebehla fyzickou alebo virtuálnou kartou.

Platba virtuálnou kartou

Ak ste si úspešne pridali do aplikácie svoju kartu, aktivovali ju pre platbu a správne v systéme nastavili bezkontaktné platby, môžete začať platbu priložením telefónu k terminálu. Počas platby je zobrazená notifikácia popisujúca priebežné výsledky načítania karty. Pokiaľ narazíte na problémy, tak sa, prosím, pozrite do sekcie riešenia problémov pri platbe.

Aby bolo možné platiť priložením mobilného telefónu, musíte nastaviť jednu z vašich virtuálnych kariet ako aktívnu pre platbu. To urobíte výberom položky Aktivovať pre NFC platbu z kontextového menu, ktoré sa zobrazí po kliknutí na kartu v prehľade kariet. Takto vybraná karta bude následne použitá pre platby na platobných termináloch.

Pokiaľ nechcete kartu používať pre platbu mobilným telefónom, tak v rovnakom kontextovom menu vyberte položku Deaktivovať pre NFC platbu. Keď máte v aplikácii viac virtuálnych kariet, tak ako aktívna pre platbu môže byť vybraná iba jedna z nich.

S pomocou virtuálnej karty je možné platiť na všetkých obchodných miestach CCS, kde je možné platiť CCS kartou bezkontaktne. V zozname obchodných miest na stránke https://www.ccs.sk/akceptacna-siet si možnosť overíte v stĺpci Mobilná platba - ÁNO.

Virtuálna karta používa rovnaký PIN ako tá fyzická. V prípade zmeny PINu fyzickej karty dôjde automaticky aj k zmene PINu zodpovedajúcej karty virtuálnej.

Ak máte aplikáciu CCS Pay nastavenú ako primárnu platobnú aplikáciu, tak v predvolenom nastavení telefón odomykať nemusíte. Stačí ho priložiť k terminálu. Transakcia je chránená vaším PINom, rovnako ako v prípade platby fyzickou kartou.

Správanie platby so zamknutým telefónom je možné zmeniť v nastavení mobilnej aplikácie.

Notifikácia slúži na rýchlu diagnostiku problémov, ku ktorým môže dôjsť počas platby. Textový popis zhŕňa jej priebeh. Je doplnený ikonou, ktorá prehľadne zobrazuje kvalitu bezkontaktnej komunikácie s terminálom (ikona terminálu a NFC poľa) a stav online spojenia na server (sieťový oblak). Poklepaním na notifikáciu otvoríte pomocníka, v ktorom nájdete popis aktuálneho problému. Túto notifikáciu môžete vypnúť v nastavení aplikácie.

Správa virtuálnych kariet

Aplikácia pri karte zobrazuje pôvodný popis, zhodný s fyzickou kartou. Popisok karty môžete meniť výberom položky Zmeniť popis z kontextového menu, ktoré sa zobrazí po kliknutí na kartu v prehľade kariet.

Virtuálnu kartu zmažete výberom položky Zmazať z kontextového menu. To sa zobrazí po kliknutí na kartu v prehľade kariet.

Riešenie problémov pri platbe

Po kontrole, že telefón prikladáte k správnemu terminálu, prosím skontrolujte aj správne nastavenie aplikácie a spôsob prikladania karty. Overte tiež dostupnosť internetového pripojenia. Ak aplikácia reaguje na priloženie k terminálu, skontrolujte zobrazenú notifikáciu. Tá vás nasmeruje, či sa jedná o problém s bezkontaktnou komunikáciou medzi telefónom a terminálom alebo o problém s online spojením na server. Poklepaním na notifikáciu otvoríte zodpovedajúcu kapitolu pomocníka. Pokiaľ sa vám stále nedarí zaplatiť telefónom, použite fyzickú kartu.

Terminál nereaguje na priloženie telefónu

  • V zozname kariet skontrolujte, že aplikácie aj mobil sú správne nastavené pre platbu.
  • Pokiaľ je tu zobrazené nejaké varovanie, tak sa riaďte jeho pokynmi.
  • K terminálu prikladajte telefón s otvorenou aplikáciou.
  • Pokiaľ aj tak terminál na kartu nereaguje, tak si prejdite tipy ohľadom prikladania karty. Tie fungujú analogicky aj pri prikladaní telefónu k terminálu. Typicky ide o vzájomné umiestnenie platobného terminálu a mobilného telefónu. Ak všetky vyššie uvedené pokusy zlyhajú, zaplaťte fyzickou kartou.

Chyba spojenia na server pri platbe

  • Aplikácia na vykonanie platby vyžaduje online spojenie na server. Pokiaľ sa nepodarí spojenie nadviazať, tak platbu nie je možné vykonať.
  • Nie je možné platiť na miestach so zlým či žiadnym pokrytím signálom mobilnej siete.
  • Vo výnimočných prípadoch môže dôjsť aj ku krátkodobému výpadku servera.
  • Pokiaľ sa nie je možné spojiť na server, zaplaťte fyzickou kartou.

Nedarí sa komunikovať s čítačkou

  • Prezrite si, prosím, tipy ohľadom prikladania karty. Tie fungujú analogicky aj pri prikladaní telefónu k terminálu. Typicky ide o vzájomné umiestnenie platobného terminálu a mobilného telefónu. Pokiaľ sa aj tak nedarí začať platbu, zaplaťte fyzickou kartou.