CCS Pay
Všeobecné informácie o aplikácii CCS Pay
Pridanie fyzickej karty do aplikácie CCS Pay
Riešenie problémov pri pridávaní karty do aplikácie
Aplikácia vôbec nereaguje na priloženie karty
- Uistite sa, že máte zapnuté NFC.
- Priložte kartu na iné miesto. Umiestnenie antény sa líši podľa modelu telefónu. Táto informácia by mala byť súčasťou používateľskej príručky zariadenia. Niektoré verzie systému Android poskytujú informáciu o umiestnení NFC antény na obrazovke nastavenia NFC.
- Často sa karta prikladá zozadu do hornej časti telefónu, v blízkosti kamery fotoaparátu.
- Pri prikladaní by sa karta mala priamo dotýkať tela telefónu. Skúste kartu prikladať pomalšie alebo rýchlejšie. Niektoré modely telefónov kartu detekujú až na základe fyzického „klepnutia“ kartou o telefón.
- Uistite sa, že puzdro alebo kryt neblokuje NFC signál. Použitie neoriginálneho príslušenstva môže výrazne obmedziť alebo dokonca úplne blokovať vstavanú NFC anténu. Skúste načítať kartu len s holým telefónom bez puzdra alebo krytu.
- Vykonajte kartou bezkontaktnú platbu na termináli, aby ste sa uistili, že karta nemá poškodenú anténu. V prípade poškodenia požiadajte o výmenu karty.
- Overte funkčnosť NFC vášho telefónu pomocou inej aplikácie.
Aplikácia odmieta kartu
- Skontrolujte, či prikladáte podporovanú kartu. Iné karty nie je možné pridať.
- Opakujte načítanie karty.
Dochádza k chybám komunikácie s kartou
- Prezrite si, prosím, tipy ohľadom prikladania karty. Často bývajú problémy s komunikáciou spôsobené nevhodným miestom prikladania karty.
- Použitie neoriginálneho puzdra alebo krytu môže znižovať citlivosť NFC antény. Keď budete trpezlivo opakovať načítanie karty, tak by sa vám to malo vždy podariť.
Neprichádza mi SMS s overovacím kódom
- Zopakujte pokus o pridanie karty do aplikácie s rovnakou fyzickou kartou a rovnakým telefónnym číslom. To pri zadávaní starostlivo skontrolujte. Po potvrdení čísla bude zobrazená informácia o stave vašej žiadosti. Ďalej máte tieto možnosti.
- Keď sa zobrazí informácia, že pridanie ešte musí byť schválené vašou organizáciou, tak požiadavka na schválenie zatiaľ nebola spracovaná. Kontaktujte oprávneného zástupcu, ktorý u vás má na starosti správu CCS kariet, a požiadajte ho o schválenie požiadavky.
- Ak sa vám zobrazí, že na telefónne číslo bola odoslaná SMS správa s overovacím kódom, tak vaša požiadavka bola schválená a SMS správa bola odoslaná. Skontrolujte prosím svoje prichádzajúce správy.
- Ak bola požiadavka zamietnutá, kontaktujte oprávneného zástupcu vašej organizácie. Po vzájomnom dohovore môžete pokus o pridanie karty do aplikácie opakovať. Celý proces schválenia môže trvať aj niekoľko dní.
Overovací odkaz z SMS správy mi nefunguje
- Pre overenie vášho telefónneho čísla znovu začnite proces pridania karty do aplikácie.
- Priložte rovnakú kartu a zadajte rovnaké telefónne číslo.
- Potom vyplňte 6-miestny overovací kód z SMS správy a potvrďte ho.
- Po overení kódu vyjadrite súhlas so zmluvnými podmienkami služby a potvrďte pridanie karty do aplikácie.
Schvaľovanie pridania karty do aplikácie
Riešenie problémov s aplikáciou
Všeobecné informácie o virtuálnej karte CCS
Platba virtuálnou kartou
Aby bolo možné platiť priložením mobilného telefónu, musíte nastaviť jednu z vašich virtuálnych kariet ako aktívnu pre platbu. To urobíte výberom položky Aktivovať pre NFC platbu z kontextového menu, ktoré sa zobrazí po kliknutí na kartu v prehľade kariet. Takto vybraná karta bude následne použitá pre platby na platobných termináloch.
Pokiaľ nechcete kartu používať pre platbu mobilným telefónom, tak v rovnakom kontextovom menu vyberte položku Deaktivovať pre NFC platbu. Keď máte v aplikácii viac virtuálnych kariet, tak ako aktívna pre platbu môže byť vybraná iba jedna z nich.
Správa virtuálnych kariet
Riešenie problémov pri platbe
Po kontrole, že telefón prikladáte k správnemu terminálu, prosím skontrolujte aj správne nastavenie aplikácie a spôsob prikladania karty. Overte tiež dostupnosť internetového pripojenia. Ak aplikácia reaguje na priloženie k terminálu, skontrolujte zobrazenú notifikáciu. Tá vás nasmeruje, či sa jedná o problém s bezkontaktnou komunikáciou medzi telefónom a terminálom alebo o problém s online spojením na server. Poklepaním na notifikáciu otvoríte zodpovedajúcu kapitolu pomocníka. Pokiaľ sa vám stále nedarí zaplatiť telefónom, použite fyzickú kartu.
Terminál nereaguje na priloženie telefónu
- V zozname kariet skontrolujte, že aplikácie aj mobil sú správne nastavené pre platbu.
- Pokiaľ je tu zobrazené nejaké varovanie, tak sa riaďte jeho pokynmi.
- K terminálu prikladajte telefón s otvorenou aplikáciou.
- Pokiaľ aj tak terminál na kartu nereaguje, tak si prejdite tipy ohľadom prikladania karty. Tie fungujú analogicky aj pri prikladaní telefónu k terminálu. Typicky ide o vzájomné umiestnenie platobného terminálu a mobilného telefónu. Ak všetky vyššie uvedené pokusy zlyhajú, zaplaťte fyzickou kartou.
Chyba spojenia na server pri platbe
- Aplikácia na vykonanie platby vyžaduje online spojenie na server. Pokiaľ sa nepodarí spojenie nadviazať, tak platbu nie je možné vykonať.
- Nie je možné platiť na miestach so zlým či žiadnym pokrytím signálom mobilnej siete.
- Vo výnimočných prípadoch môže dôjsť aj ku krátkodobému výpadku servera.
- Pokiaľ sa nie je možné spojiť na server, zaplaťte fyzickou kartou.
Nedarí sa komunikovať s čítačkou
- Prezrite si, prosím, tipy ohľadom prikladania karty. Tie fungujú analogicky aj pri prikladaní telefónu k terminálu. Typicky ide o vzájomné umiestnenie platobného terminálu a mobilného telefónu. Pokiaľ sa aj tak nedarí začať platbu, zaplaťte fyzickou kartou.